metabolizm a odchudzanie

Jak przyspieszyć metabolizm by łatwiej Ci było schudnąć?

Metabolizm to nic innego jak proces zachodzący w organizmie. Polega on na tym, że spożyty pokarm zostaje przekształcony w energię. To ta siła odpowiada za nasze samopoczucie i efektywność w ciągu dnia. Dzięki niej dajemy radę podczas treningu czy w pracy. Dobrze jest znać swój wskaźnik podstawowej przemiany materii. Jest to określenie ilości kalorii, które należy spożywać, aby normalnie funkcjonował organizm. Mając taką wiedzę, można w łatwy sposób określić ile należy jeść. Spożywanie jedzenia ponad ten poziom może doprowadzić do nadwagi.

Jeśli już masz problem z nadmiarem kilogramów warto dowiedzieć się jak podkręcić swoją przemianę materii. Oto nasze 3 porady:

Dostarczaj produkty bogate w tłuszcze omega-3.

Wiele osób uważa, że ryby takie jak łosoś, tuńczyk czy śledź są bardzo tłuste. Jednak jest znaczna różnica między tłuszczem odzwierzęcym a rybnym. Ten pierwszy to budulec cholesterolu, natomiast ryby to samo zdrowie. Omega-3 obniża poziom cukru oraz zwalcza stany zapalne. Składnik ten świetnie radzi sobie jako wsparcie metabolizmu. Jest również odpowiedzialny za przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli należysz do osób, które nie przepadają za smakiem ryb, to postaw na inne produkty bogate w omega-3. Sięgnij po orzechy włoskie czy olej lniany.

Postaw na zimną wodę.

Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, że należy pić dużo wody. Jednak ostatnie badania wykazują, że należy sięgać po taką, która jest zimna. Poleca się to osobom chcącym spalić dodatkowe kalorie bez większego wysiłku. Dzieję się tak, gdyż organizm musi zużyć więcej energii do podgrzania chłodnego płynu. Wypijaj minimum osiem szklanek, oczywiście nie na raz.

Zacznij się ruszać i wybieraj treningi cardio.

Wykonuj bardzo intensywne ćwiczenie, które podniosą twoje tętno. Dzięki takim regularnym treningom  (od 3 do 5 w tygodniu), możesz mieć pewność, że podkręcisz metabolizm. Nie wspominając o spaleniu oponki z brzucha. Co ważne tego typu ruch ma swoje efekty również po wyjściu z siłowni. Przemiana materii działa na podwyższonych obrotach nawet przez następne 24 godziny.

Oczywiście w pewnym wieku nasz organizm nie daje rady, aby pracować na takich obrotach. Metabolizm stopniowo spowalnia, a my tyjemy. Istnieją jednak suplementy, które poradzą sobie nawet z najbardziej opornym ciałem. Polecamy stosowanie TriApidix300 tabletki na odchudzanie, które bazują na wspomaganiu przemiany materii. Składniki wykorzystywane do produkcji bazują na naturalnych wyciągach z owoców i przypraw. Dedykowany jest on osobom, które pragną zgubić zbędne kilogramy, ale nie mają czasu na skomplikowane diety i treningi. Co ważne TriApidix300 opinie wśród użytkowników ma rewelacyjne.

odchudzanie a żywność

Co jeść by zrzucić zbędne kilogramy?

Z każdej kolorowej gazety czy strony internetowej wyskakuje szczupła pani z poradami dotyczącymi diety. Każdy ma dla nas super rady. Niestety wiele z nich okazuje się totalnymi bredniami wyssanymi z palca. Jednak jest kilka żelaznych zasad, których należy się trzymać podczas diety. Istnieje lista niezawodnych produktów w walce z otyłością.

  1. Woda. Każdy słyszał o zbawiennym wpływie tego płynu na zrzucenie kilku kilogramów. Nie zawsze jednak chodzi o picie wody. Przede wszystkim chodzi o jedzenie produktów bogatych w nią. Mowa oczywiście o owocach i warzywach. Naukowcy wskazują, że woda zawarta w tych pokarmach zwiększa uczucie sytości. Dzięki czemu mniej jemy.
  2. Kapusta. Od teraz niech kojarzy Ci się nie tylko z niemowlętami, ale przede wszystkim z odchudzaniem. Warzywo to bogate jest w antyoksydanty czy witaminę C. Świetnie też wspomaga układ odpornościowy. Oczywiście nie polecamy robienie bigosu. Zamiast tej tradycyjnej wersji wybierz kapustę lekko podsmażaną z jabłkiem.
  3. Jajka. Są idealne jeśli jesteś na diecie niskokalorycznej. Żółtko zawiera niemal wszystkie mikroelementy potrzebne dorosłemu człowiekowi. Jaja bogate są w białko, zdrowe tłuszcze i co ważne  zawierają niewiele kalorii.
  4. Łosoś. Zaspakaja głód na wiele godzin po spożyciu i ma mięso bogate w wartościowe tłuszcze. Jego spożywanie usprawnia działanie tarczycy, która ma wpływ na nasz metabolizm. A jak wiadomo odpowiednia przemiana materii to podstawa utraty wagi.
  5. Awokado.  W przeciwieństwie do innych owoców, które są bogate głównie w węglowodany, posiada zdrowe tłuszcze. Są one łatwo wchłaniane przez nasz organizm. Ponadto zawierają sporo potasu i błonnika. Dodane do sałatki wspomaga przyswajanie witamin.
  6. Płatki owsiane. Dzięki nim czujesz sytość przez wiele godzin po ich spożyciu. To przydatne węglowodany. Owies przyspiesza nasz metabolizm i spalanie tłuszczu. Ponadto błonnik obecny w takich płatkach wymiata resztki z naszych jelit.
  7. Papryczka chili. Zawarta w niej kapsaicyna zwiększa spalanie tłuszczu i zmniejsza apetyt. Ostrość papryczki wytwarza ciepło w naszym organizmie, które sprawia, że tracimy kalorie. Jednak jej jedzenie nie należy do najprzyjemniejszych. Może być jednak dodatkiem do wielu potraw.

Jak widać są produkty, które można jeść praktycznie bez ograniczeń. Podkręcają spalanie tłuszczu i świetnie sobie radzą z dostarczaniem energii. Zawsze warto postawić na naturalne sposoby w walce z otyłością. Są nie tylko bardzo zdrowe, ale przede wszystkim korzystnie wpływają na organizm.

zrzucanie kilogramów

Dlaczego tak ciężko przychodzi mi zrzucenie nadmiernych kilogramów?

Czy Ty również jak większość społeczeństwa nie możesz poradzić sobie z nadwagą? Kolejne diety i programy treningowe, a rezultatów brak. Mijają dni, tygodnie oraz miesiące a Twoja waga ani drgnie. Brzmi znajomo, prawda? Niestety nie jesteś sam. Okazuje się, że znaczny odsetek osób nieprawidłowo podchodzi do problemu walki z otyłością. Jednakże istnieje kilka drobnych kwestii, które mogą przeważyć o Twoim sukcesie albo porażce. Oto kilka punktów, na które warto zwrócić uwagę:

Nigdy, przenigdy nie zapominaj o śniadaniu!

Gdy omijasz pierwszy posiłek dnia to miej świadomość, że obróci się to przeciwko Tobie. Zapewne, gdy odpuszczasz sobie śniadanie to Twój organizm upomni się o pominięte kalorie przy obiedzie. I zrobi to ze zdwojoną siłą. Dlatego też staraj się jeść w pierwszej godzinie po przebudzeniu. Śniadanie obfite w białko oraz węglowodany złożone utrzyma uczucie sytości na wiele godzin. Zjedz jajka na pełnoziarnistych tostach albo serek wiejski z owocami. Możesz również spróbować jogurtu greckiego z bananem. Doda Ci to dużo energii i co istotne zapomnisz na długo o głodzie. Dzięki temu szybko nie sięgniesz po słodką przekąskę.

Jesz chwilę przed pójściem spać.

Cały dzień pracujesz i ganiasz za „ważnymi sprawami”. Kiedy wracasz późno do domu to napełniasz swój żołądek jedzeniem, które powinno być spożyte w ciągu całego dnia. Co w takim momencie dzieje się z Twoim organizmem? Podnosi się temperatura ciała, skacze poziom cukru i insuliny, przez co trudniej będzie Ci spalić tłuszcz. Postaraj się jeść swój ostatni posiłek na 3 godziny przed snem. Często po kolacji siadamy przed telewizorem i przy okazji sięgamy po przekąski. Wystrzegaj się tego, gdyż taki niewinny grzeszek może dodać Ci więcej kalorii niż jesteś sobie w stanie wyobrazić.

Zdecydowanie za dużo stresu.

To prawda, stres ma ogromny wpływ na nasz styl życia. Przekłada się to również na wagę. Wiadomo, że nie można wyzbyć się presji, która jest obecna w życiu każdego człowieka. Jednak można wyeliminować sytuacje, które są stresogenne i niepotrzebne w życiu. Może warto na przykład zastanowić się nad zmianą pracy. Jeśli to nie wchodzi w grę, spróbuj medytacji czy jogi. Pozwoli Ci się to zrelaksować i wyciszyć. Obniżenie poziomu stresu spowoduje także, że rzadziej będziesz zajadał to poczucie podenerwowania.

Czy to wina mojej płci?

Może to mieć znaczenie, jednak nie należy się na tym opierać. Istnieją opinie, że mężczyzną łatwiej przychodzi gubienie kilogramów. Natomiast panie ponoć są lepsze w długoterminowych wyzwaniach, mniej się zniechęcają. Nie ma sensu się tym sugerować. Liczy się Twoje samozaparcie i chęć osiągnięcie celu.

Jesz za mało.

To może brzmieć dziwnie. Przecież jeśli chcemy schudnąć jemy mniej. Wszystko ma jednak swoje granice. Jeśli obniżysz zbyt drastycznie ilość dostarczanych kalorii może okazać się, że organizm przestanie spalać tłuszcz. Wręcz przeciwnie uzna, że nadchodzą ciężkie czasy i zacznie gromadzić go coraz więcej. Ważna jest równowaga, tak by dobrze funkcjonował Twój metabolizm. Unikaj diet ekstremalnie niskokalorycznych oraz głodówek.

Za krótki sen.

Jeśli nie wysypiasz się to będzie Ci trudniej stracić na wadze. Niewypoczęty organizm spowalnia przemianę materii, przez co nie spala dostatecznie dużo kalorii. Nie wspominając o tym, że obniżysz swój poziom energii i możesz nie mieć wystarczająco dużo siły na trening. Kiedy organizm czuje zmęczenie dopomina się o cukier. Badania wykazały, że osoby niewyspane zjadają aż 300 kcl więcej od tych, którzy dobrze przespali noc.

Jak widać niby niewiele a tak wiele może Cię dzielić od sukcesu. Przeważnie takie szczegóły zaważają o powodzeniu. Nie lekceważ tych porad. Zaimplementuj je do swojego życia, a efekty pojawią się szybciej niż myślisz. Czasami jednak bywa, że człowiek choćby robił wszystko co w jego mocy nie potrafi oprzeć się pokusom. Podjada słodycze, zagląda nocą do lodówki. Albo idzie w drugą stronę i stosuje głodówki. Wtedy warto poszukać wsparcia w tabletkach wspomagających odchudzanie. Jednym z tego typu produktów jest TriApidix300. Preparat opiera się na wyłącznie naturalnych składnikach. Jego skuteczność potwierdza tysiące zadowolonych użytkowników. Efekty suplementacji można zauważyć niezwykle szybko, bo już po kilku tygodniach. Wypróbuj sam i przekonaj się, że odchudzanie nie musi być uciążliwe.